Kas oled kunagi juurelnud, millised on Sinu väärtused inimesena? Mida pead oluliseks ning mille järgi tegutsed? Kui Sa pole selle peale veel mõelnud, siis soovitan seda teha. Just väärtused on need, mis teevad Sinust inimese, kes Sa oled. Võid üllatavalt avastada, et ka Sinu lähedasemad sõbrad ning pere kannavad endas samu väärtusi. See on miski, mis hoiab teid koos. Värbamine on samuti üks teema, kus väärtused on väga olulisel kohal.
On igati mõistetav, et meid tõmbab sinna, kuhu tunneme end sobivat.
Just sel põhjusel on enne värbamist oluline tegeleda väärtustega. Kuidas saaksid vastasel juhul värbamisprotsessis neile rõhuda ja tõmmata ligi sobivaid kandidaate. Kui Sinu ettevõttes pole antud teemat isegi teadvustatud.
Väärtused ei kaota oma olulisust ka peale uue töötaja tööle tulemist.
Mis juhtub, kui uustulnuk tunneb, et tema väärtused siiski ei sobi Sinu ettevõtte omadega? Ta ei tunne end hästi ja otsustab suure tõenäosusega juba esimestel kuudel töölt lahkuda. Kahjuks mõjutab see negatiivselt ettevõtte mainet. Teatavasti liigub negatiivne tagasiside positiivsest kordades kiiremini. Arvestatav on ka materiaalne kahju seoses juba toimunud värbamisprotsessi, uue töötaja ning teda välja õpetava töötaja palgakuluga. Nüüd pead hakkama kõigega otsast peale. Kokku on kulud vähemalt kahekordsed (teist korda sama inimese värbamine on ressursimahukam).
Võid olla kindel, et kui firmas on väärtused paigas ja nende järgi ka tegutsetakse, siis on töötajad vähem altid töökohta vahetama ja Sinu ettevõttel on tööandjana parem maine. Vastupidise olukorra puhul ei jää see kindlasti ka konkurentidel, kes Sinu ettevõttes toimuvat suure huviga jälgivad, märkamata, sest talentide nimel käib võitlus. Need, kes arvavad, et nad häid töötajaid endale vaid palganumbriga saavad meelitada ja hoida, on juba eos selle võitluse kaotanud. Ja samas tasub mõelda, milline on rahaline kahju seoses võtmetöötajast ilma jäämisega …
Kordades suurem on võimalus enda kollektiivi õigeid töötajaid meelitada, kui Sa ei koba pimeduses ning tead, keda Sa väärtuseid silmas pidades otsid, luues endale ka vastava maine. Ühiste väärtuste najal peab ka sinu meeskond erinevatele katsumustele paremini vastu.